Thursday, August 18, 2011

tapi bila sampai tang aku...

"kita hanya mampu merancang,tuhan yang menentukan"

bila dah sampai stage mcmni.segala apa yang aku rancang dulu-sekarang-masa depan , tak lagi sama. satu demi satu apa yg aku rancang nak buat, aku terpaksa lepas kan. untuk kebaikan sumua orang .

aku anak ke-4 dr 6 adik beradik. ada abang,kakak,adik lelaki,adik perempuan. aku di tengah. sekarang, kalo nak suruh mak aku describe sorang2 pasal anak2 dia yg laen,die boleh cite dari A sampai Z. semua baik2 belaka.

tapi bila dah sampai tang aku....

aku pun tak tahu ape yg aku ada untuk mak aku banga2 kan depan adik beradik aku yg lain.

aku teruk.pemalas.suka tidur lambat,bangun lambat.tak penah nak bersyukur. boros. itu ini itu ini itu ini...

tapi.bila mak aku suruh apa2,aku gak yg mak aku cari.aku gak yg buat. aku gak "org yg plg sesuai" untuk disuruh kalo nak banding kan ngan adik beradik yg laen. kenapa?

bukan nak mengungkit mak.bukan nak berkira.tapi,knapa mak tak ingat semua tu bila mak ckp ancik ni pemalas,tak guna,ckp skang tak boleh pakai,boros, blablabla..??


satu benda shj yg aku pegang dari aku kecik smpai sekarang,moga-moga smpai bila-bila...

"syurga itu di bawah telapak kaki mak".

forgive me mak. i love you.

No comments:

Post a Comment