Wednesday, February 29, 2012

ur parents last word

Lately ive been busy working.sampai aku tak cukup tidur.and you know what,sometimes kalo korang perasan yang eyelid korang begerak or bergetar sendiri,scientifically, itu tanda nya yang korang letih n you guys hv been busy on smthing sampai korang x seda yang your body somehow barely resist with your activity.n yes i got that symptom. On the other hand, menurut kata2 melayu dulu pulak, ada petanda2 nya sendiri, well, itu korang boleh google sendiri.


Anyho,tu bukan topic sebenar aku. My story is, tonight, aku baru dapat, 'freely spend' masa malam aku after kerja siang.fuh, n sampai aku x kua makan malam sebab dalam kepala otak aku is aku nak rehat.


So, aku buat apa? Aku solat mghrib,baca yasin, maen game, n layan how i met your god damn mother. Aku da lama tinggal kan series ni sebab cite die kejap2 n i lg prefer tunggu n layan banyak sekali gus. So aku pun layan sampai la part marshall punya bapak mati, time funeral tu kne bagi speech pasal 'si mati punya last word'. As a normal human being, aku wondered and imagine aku dalam situasi tu.what was my dad's last word.hmm. Sedih.


Seingat aku, last skali aku cakap ngan my dad is masa on phone. I admit.i barely remember the time n wat was the word.tapi, seingat aku, time tu on phone n die just cakap pasal jaga diri n papahal gitau die.tu je.


Kalo mak aku, last monday, time kerja mak aku kol, time tu die kua ngan bapak aku.bapak aku gi baya bil n mak aku tgh tunggu dalam kereta, die kol. Mak bagi nasihat.pasal cari isteri baek2.yang tahu hormat suami.yang jaga kbajikan suami.yang tahu suami di atas dan isteri sememangnya di bawah (bukan lucah tetapi kedudukan pangkat yang aku maksudkan).


sebab mak pesan, banyak kes isteri kerja sampai suami yang jaga makan minum anak la.isteri x reti buat kerja ruma sampai suami yang jaga urusan rumah la.n sedih lagi bila benda ni jadi kat sedara aku sendiri.bukan satu, tapi 3 family.yet it is true, bukan isteri je patut di blame, ada gak kes yang suami bengap.


Tapi itu bukan point aku.my point is, korang ingt tak apa parents korang punya last word?.hmm.


Sedih.


Hopefully we can open our eyes wider on stuff yg slalu kita anggap remeh mcm ni.sebab kita takut n xnak telepas pandang sampai menyesal at the end of the day.hmm.


Mak abah, i love you..so much..


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment