Wednesday, March 21, 2012

keranamu negara ku

Aku x suka sejarah.sebab aku x suka melihat ke belakang.even kalo naek train,aku x suka duduk menghadap belakang.terasa seperti mundur.


Aku juga tidak suka modenisasi.sebab yang ada sekarang ini sudah cukup kotor, kenapa perlu kotorkan lagi. Even aku jalan kaki,aku boleh terjatuh sendiri. Terasa seperti budak kecil.


Tapi


nenek moyang aku suruh belajar sejarah.tengok yang dibelakang.untuk kesenangan yang didepan katanya.


Kehidupan sekarang paksa aku kedepan.pedulikan yang di belakang.untuk kesenangan sendiri katanya.


Tapi


Nenek moyang sekarang dah tak macam dulu dah.dah moden dah.keringat mengalahkan orang muda dah.sapa kata orang dulu x power? Sampai cucu pun jadi mangsa serakah


Orang muda sekarang dah bertamadun dah.belajar sampai luar negara dah.dinding kat rumah penuh dengan sijil belajar luar negara.sapa cakap orang sekarang lupa asal usul?

Sampai x tau nak beza agama dengan bangsa.


Aku?


Hmm..

Keliru..


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment