Monday, January 30, 2012

dilema

*lelaki duduk atas kerusi,kemeja  tuck out,rambut serabai ke dpan,tie longgar,shot x nmpk mata,hany shot2 insert laju,dlm bilik kosong yg hny ada kusi dan llaki (interogation room),lampu putih on llaki tu ja,camera dolly ke blakang tunjuk satu bilik (wide shot).


Aku: pening..x tau nk fkir mcmana..aku da tau pe yg aku nak..tp btol ke pe yg aku plh ni??..


*shot dr dlm blk gelap,dua lelaki beruniform safari kemas melihat llki yg di interogate mlalui tingkap glass besar.insert tunjuk jarum jam gerak slow,air dlm cawan plastik,kaki kerusi bnyi (llaki tu maen kerusi),gigit kuku


Aku: Dilema..bkn delima


...*emosi terganggu sikit...

Flash dgn insert2 dr first person view (tunjuk view khdupan llaki tu dulu2),mood serabut


-------earlier that day------------


*monolog dalaman*

Esok..selasa..cuti last aku sebagai part time arkitek..sebab lepas ni aku da jadi full time arkitek kat jamal syuaib architect..hmm..gaji x bnyk..tp bkn itu yg aku rungut..hny...


*tiba-tiba*

=call from mahad.

*slide*angkat call*


Mahad:bos aku da tny psal kau.amacam? Nak tak?


Aku:ouh...nnti kta lepak bincang...k bye...


*si lelaki terus berjalan ke dlm lorong menuju apartment smbil mengerut dahi*masuk ke dalam apartment*letih bru blk kerja*tp mlm tu dia ada 2 meeting termasuk bersama mahad*


*shot first person view laju, tunjuk llaki pergi kluar ruma,berjumpa rakan pertama, kmudian brjmpa mahad, dan pulang ke rumah,laju*


*Monolog dalaman*

Mcmana?..mana satu yg aku perlu pilih?..mana yg betul?..mana yg bawak aku lg jauh??!!..sudut mana yg patut aku tgk??!!


*cntnue dlm scene dlm interrgtion room*org uniform SAFARI hny melihat melalui TINGKAP,tanpa fikir pnjang*


Aku: yg aku mahu masa muda ini ialah kepuasan sekarang utk kesenangan masa depan.

Bukan senang nk buat pilihan, perlu masa utk menimbang baik buruk mna2 pihak..


*cmera fading to blck*zoom out*


DILEMA! !!!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment